افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی املاک در قبرس شمالی

19آبان1402
0 نظر
افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی املاک در قبرس شمالی

سرمایه گذاری خارجی املاک در قبرس شمالی در حال افزایش است

سرمایه گذاری املاک در قبرس شمالی به مرکزیت ایسکله

سرمایه گذاری های خارجی املاک در قبرس شمالی در حال افزایش است و منطقه اسکله در مرکز این روند قرار دارد.

گزارش اخیر وضعیت را روشن می کند و نشان می دهد که حدود یک چهارم زمین در منطقه اسکله  اکنون متعلق به سرمایه گذاران خارجی است.

پویایی املاک و مستغلات به سرعت در حال تغییر است و قیمت آپارتمان استودیویی در منطقه بین 90000 پوند تا 120000 پوند شروع می شود. در همین حال، قیمت آپارتمان های دو خوابه بین 120000 تا 160000 پوند در نوسان است. برای کسانی که به دنبال یک اقامتگاه سه خوابه هستند، طیف قیمت از 160000 پوند تا 250000 پوند گسترش می یابد. صاحبان خانه های بالقوه ای که به خانه های مستقل چشم دوخته اند باید آماده باشند که حداقل 350000 پوند هزینه کنند.

با این حال، این ارقام، در حالی که برای برخی فریبنده است، مانعی غیرقابل عبور برای مردم محلی است، به ویژه با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حاکم و کسانی که درآمدهای خود را با لیر کاهش یافته ترکیه دریافت می کنند.

خودی‌های صنعت نگرانی‌هایی را در مورد رشد قارچ‌گونه سرمایه‌گذاران خارجی مطرح کرده‌اند و ادعا می‌کنند که تقریباً 20 تا 25 درصد از بازار املاک و مستغلات در منطقه اسکله اکنون باب یمیل آن ها است.

انتقادها در مورد فروش غیرقانونی املاک و فعالیت های ساخت و ساز در منطقه افزایش یافته است. قابل توجه است که سرمایه گذارانی از کشورهایی مانند اسرائیل، آلمان، اوکراین، ایران، قزاقستان و روسیه همگی وارد این سرمایه گذاری شده اند.

علاوه بر این، وجوه خارجی قابل توجهی به مناطق پرمخاطب مانند کارپاز، گوزایورت، و تاتلی سو، بافرا،لفکه سرازیر شده است.

یک آژانس املاک و مستغلات محلی، نگرانی های خود را بیان کرد: «قبرسی ها به طور فزاینده ای قادر به تامین امنیت خانه ها نیستند. خارجی‌ها به‌سرعت در بخش‌های مختلف حضور قوی پیدا کرده‌اند، و اغلب در معاملات منحصراً بین خود شرکت می‌کنند. اگر این روند ادامه پیدا کند، دیری نمی‌گذرد که ما، بومیان، در سرزمین خود احساس غریبگی می‌کنیم.»

حسن افه، مدیر یک شرکت ملکی،این احساسات را تکرار کرد: «در حالی که افراد محلی در سه دهه گذشته تحت مقررات دولتی، صرفاً برای مقاصد کشاورزی استفاده از زمین را محدود کرده‌اند و ارزش زمین را در حدود 10000 پوند ارزیابی می‌کنند، سرمایه‌گذاران خارجی در حال حاضر این شرایط را دارند. برای همین طرح 100000 پوند خرج کردن. این دوگانگی فاحش باعث شده است که بسیاری از مردم محلی با قدرت اقتصادی محدودی دست و پنجه نرم کنند و سال‌ها در تلاش برای استفاده بیشتر از زمین‌های خود باشند.»

افزایش بی رویه سرمایه گذاری های خارجی بحث هایی را در مورد مالکیت زمین، نابرابری های اقتصادی و چشم انداز اجتماعی-اقتصادی گسترده تر در بخش شمالی قبرس برانگیخته است

پیام بگذارید