معایب زندگی در قبرس شمالی از منظر ایرانیان

20اردیبهشت1402
0 نظر

در کنار تمام مزایایی که در مقاله‌های قبلی در مورد قبرس شمالی گفتیم، معایبی هم وجود دارد که باید قبل از مهاجرت به آنجا بدانید.‌
در ادامه به بررسی معایب زندگی در قبرس شمالی خواهیم پرداختد.

معایب زندگی در قبرس شمالی

سیستم حمل و نقل ضعیف

کشور قبرس شمالی یک کشور اروپایی نیست که در زمان دقیقی اتوبوس در ایستگاه حاضر باشد. قبرس شمالی سیستم حمل و نقل ضعیفی دارد. پس اگر بخواهید از سیستم حمل و نقل عمومی برای کاهش هزینه‌های‌تان استفاده کنید باید زمان زیادی را منتظر بمانید تا اتوبوس از ایستگاه عبور کند یا اینکه ماشین‌های مینی بوس  از آنجا رد شوند. این مشکل در برای رفت و آمد از طریق دریا هم وجود دارد. از طرفی به دلیل تکمیل نبودن جاده‌های بین شهری رفت و آمد کمی دشوار است.علیرغم مسایل ذکر شده جهت تسهیل تردد و رفت و آمد برای دانشجوها سیستم اتوبوس شهری با کمترین هزینه برقرار است . قیمت خودرو نسبتا پایین و حدود 25% قیمت خودرو در ایران است و برای افرادی که در این کشور زندگی می کنند داشتن خودروی شخصی یک ضرورت است.

 مشکلات آب آشامیدنی

در قبرس شمالی شما نمی‌توانید از آب لوله‌کشی به عنوان آب آشامیدنی استفاده کنید. چون این آب ممکن است بعد از یکی دو سال برای شما مشکلات گوارشی و سلامتی ایجاد کند. برای حل این مشکل شما می‌توانید آب آشامیدنی خود را از فروشگاه‌ها تهیه کنید و یا یک سیستم تصفیه آب در منزل خود نصب کنید که قیمت امروز این وسیله حدود 5000 لیر است.همچنین در این کشور نقاطی جهت خرید آب آشامیدنی مشخص شده که قیمت هر 20 لیتر آب حدود 7 لیر می باشد.

آب و هوای همیشه گرم قبرس شمالی

آب و هوای قبرس شمالی تقریباً در ۳۲۰ روز آفتابی است. این ممکن است برای کسی که می‌خواهد به عنوان یک گردشگر برای مدت کوتاهی در این کشور باشد نکته مثبتی به نظر برسد. اما اگر در این کشور اقامت دارید و پوست حساسی دارید یا عاشق فصل‌های سرد سال هستید این مسئله ممکن است برای شما خوشایند نباشد. به همین دلیل اگر قصد مهاجرت یا تحصیل در قبرس شمالی را دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید.متوسط دمای این کشور بین 8تا 28 درجه در کل سال است.یعنی شما در 6 ماه از سال نیاز به استفاده از کولر و بخاری ندارید.

پیدا کردن شغل

پیدا کردن کار سخت نیست به شرطی که بتوانید به زبان ترکی یا زبان انگلیسی حرف بزند. اما اگر به این زبان‌ها مسلط نیستید باید بگویم که پیدا کردن کار برای شما تقریبا سخت است. اما مورد بعدی در مورد پیدا کردن کار برای دانشجویان است. دانشجوها حداقل برای ۶ ماه باید انتظار پیدا کردن کار را نداشته باشند.ولی طبق قوانین این کشور یک دانشجو مجاز به داشتن شغل نیمه وقت در این کشور است و از آنجا که در این کشور تعداد بسیار زیادی دانشجو وجود دارد پس یافتن شغل برای این افراد کار سختی نیست. در ضمن این کشور کمبود نیروی کار در زمینه های تخصصی و عمومی مثل مشاغل خدماتی و ساختمانی است.به شکلی که جهت تامین منابع انسانی از کشور ترکیه و بنگلادش و پاکستان و… نیروی کار خود را تامین میکند.

قوانین سخت‌گیرانه

جزیره قبرس شمالی برای ایجاد امنیت و آسایش شهروندان بسیار اهمیت قائل است به همین دلیل قوانینی در این راستا وضع کرده است. از ساعت ۱۱ شب شما حق ندارید در محل سکونت‌تان با صدای بلند آهنگ گوش کنید یا صدای تلویزیون را زیاد کنید. اگر این قانون را رعایت نکنید همسایه‌ها از شما شکایت خواهند کرد و  جریمه خواهید شد. پس اگر تابع قانون نیستید و نمی‌توانید نظم داشته باشید این کشور برای شما مناسب نیست.و جالب است بدانیم که قبرس پنجمین کشور امن جهان شناخته شده و همین امنیت و آرامش را شاید مدیون قوانین سختگیرانه خود باشد.

نبود مراکز خرید بزرگ و هایپر مارکت‌ها

جزیره قبرس شمالی با وجود اینکه یک مقصد گردشگری است، اما مراکز خرید خیلی  بزرگی ندارد و شاید با کمبود تنوع کالا مواجه شوید. پس اگر از یک کلان‌شهر به اینجا سفر می‌کنید یا قصد دارید مدت زیادی را اینجا بمانید، ممکن است برای شما محدودیت در انتخاب اذیت‌کننده باشد. و احتمالا مجبور شوید برای خرید به کشور‌های همسایه بروید.با توجه به فاصله نزدیک این کشور با ترکیه معمولا افراد جهت خرید و تفریح کوتاه مدت به این کشور تردد دارند.

دشوار بودن دریافت اقامت دائم

گرچه پس از مهاجرت قانونی و دریافت کارت شهروندی، شما می‌توانید از تمامی امکانات قبرس شمالی بهره‌مند شوید. اما فرایند دریافت اقامت دائم در این منطقه بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است و حداقل باید ۱۰ سال از زمان مهاجرت شما گذشته باشد تا شرایط لازم فراهم شود.مگر با سرمایه گذاری های کلان که توجیه مناسبی برای دولت این کشور داشته باشد.

مالیات برای اشخاص حقیقی

اشخاصی که در قبرس شمالی ساکن و مشغول به کار هستند، باید مالیاتی بابت درآمدی که در این کشور به دست می‌آورند، پرداخت کنند. این مالیات شامل سرمایه‌هایی که از خارج از قبرس شمالی آورده‌اید نیز می‌شود. همچنین هر نوع درآمدی که در قبرس شمالی کسب می‌شود، از جمله درآمد حاصل از اجاره ملک یا سود بانکی. درصد مالیات بر درآمد، از کمترین میزان درآمد تا بیشترین میزان درآمد، بین ۱۰ تا ۳۷ درصد متغیر است.

غافلگیری در خرید ملک

یکی از مشکلاتی که در فرایند خرید ملک در قبرس شمالی با آن روبه‌رو می‌شوید، هزینه‌های غیرمنتظره‌ای است که ممکن است باعث آزار و اذیت شما شود. این هزینه‌ها ممکن است حاصل خرید یک ملک قدیمی باشد که نیاز به تعمیرات و بازسازی دارد و یا حتی بدهی‌های پنهانی که مالک قبلی به جای گذاشته است.

اما اگر با دقت و مطالعه کافی همراه با مشاوره با افراد قابل اعتماد این فرآیند را انجام دهید، می‌توانید از این مشکلات جلوگیری کنید. ضمناً ما آماده‌ایم تا به شما در این زمینه کمک کنیم و به شما اطلاعات دقیقی درباره شرایط خرید ملک در قبرس شمالی را ارائه دهیم.

پیام بگذارید